EIO ECO VARIA 1000 wit, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de EIO ECO VARIA 1000 wit, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

st4vert 05-09-2010
Geschreven voor: EIO ECO VARIA 1000 wit, rood

Nadat deze een half jaar geleden te koop stond voor 99 euro bij de aldi ( 'Quigg' als merk, is echter identiek ) en ik enkele duitse reviews had gelezen, besloot ik om hem aan te schaffen. Helaas was de machine al uitverkocht toen ik de aankoop wilde doen. Tot mijn verbazing lagen er laatst enkele in de winkel en dat voor slechts 60 euro ( afgeprijst)
En wat een machine, ik heb de laatste 10 jaar wel een stuk of 4 stofzuigers aangeschaft maar dit is de beste. Ondanks het lage vermogen toch absoluut de hoogste zuigkracht, hij trekt de bekleding bijna los van mijn bankstel als ik hem afdoe, nog nooit meegemaakt, De bediening in het handvat is een leuke gimmick maar ik hoop niet dat het kapot gaat. Als je de machine aanzet start ie op in de laagste stand, maar ik gebruik altijd de hoogste, stand 3 dacht ik. Mocht de bediening kapot gaan doet de machine het nog wel maar dan dus op de laagste stand, naar mijn weten is op de machine zelf geen bediening om hem harder te zetten. Maar i.i.g. 3 jaar garantie.
Moet erbij zeggen dat ik de machine nog niet met een papieren zak heb geprobeerd, ik gebruik enkel de syntetische zakken.
Ook zéér geschikt voor langere personen, de buis is zeker een 30 CM langer dan mijn vorige machine !
Raar minpuntje: de aan/uit knop wil nog wel eens iets raken, aangezien de knop afloopt tot op de zijkant van de machine zet je dus de machine uit als je hem ergens tegenaanstoot ( bankstel, tafel o.i.d. )

Vormgeving dus een 7.

Rubberenrobbie 31-01-2010
Geschreven voor: EIO ECO VARIA 1000 wit, rood

Deze gekocht bij Aldi (onder eigen Quigg merk): Na een Miele slechts 6 jaar te hebben gehad (sleepcontacten kapot, vervanging niet rendabel) en AEG 3 jaar (viel van ellende uit elkaar) besloten nooit weer een dure stofzuiger aan te schaffen. Komt er ook weer eens wat nieuws :) Eerste Aldi stofzuiger van 60 euro doet het na vijf jaar nog steeds. Nu deze (100 euro): leuk dingetje: gemakkelijk hanteerbaar, blijft ook op de trap goed staan, maakt weinig geluid en zuigt heel goed, zowel op tapijt als parket; klein genoeg om onder de trap in de kelderkast op te kunnen bergen. Accesoires in apparaat zelf (die ben je anders altijd kwijt, althans wij wel...)en genoeg snoerlengte om het bijna het hele huis te kunnen overbruggen. Afstandbediening op de greep is grappig, echter m.i. enigszins overdreven (hoe lang zal dat meegaan...). Vermogensregeling kent drie standen (minimaal, eco (=standaard) en maximaal. Ecostand is krachtig genoeg. Duurzaamheid heb ik op 7 gezet, vanwege de 3 (!) jaar garantie.